04 september 2011

Mycket denna helgen


En intensiv helg så jag ska bara sammanfatta den snabbt.
Sammandraget igår följdes av att vi stressade hem och piffade till H för att gå på kalas (Shiiiit?? Maskeradkalas???? "Det är lugnt mamma, jag har lagt fram alla grejorna som jag ska ha"..... Kan INTE vara min son!), iväg med honom och sen körde jag och F till Lödde och shoppade jacka till mig och fikade. Sen skulle H hem och vi lagade middag och plockade undan innan vi gick till Gulan och Jocke och spelade "Med andra ord". Kul spel och fantastiska förklaringar där Leningrad = "den finska bögen Mark, fast på tyska".... och Buenos Aires = "hejdå på spanska. Eller vänta, ett spanskt flygbolag förresten". Man kan ju säga att jag och Jocke vann rejält överlägset och det blev måååånga skratt. Sen på natten var det dags att dra till Mörarp och hämta hem grannarna från bröllopsfesten, så jag var hemma strax efter två....
Imorse skulle jag och Caroline åkt till Väla men det funkade inte alls att gå upp ur sängen så vi ställde in och istället fixade jag lite i trädgården. Annelie och Måns kom ut och fikade och det var ett välkommet avbrott. Ja, sen var det Asmundtorpsdagen med helstekt gris och krabbelurer och sparbössor och allt möjligt. Och sen försvann ungarna strax innan middagen. Och SEN... sen blev det lugnt.

Inga kommentarer: