03 september 2011

Jag har en plan!


Nu har jag bestämt mig för vad jag ska bli i mitt nästa liv - italienska! Vi har en italiensk tjej på besök på vårt jobb och hon är så jäkla cool och har SÅ snygga kläder och pratar snabbt och med en fantastisk Super Mario-dialekt. En sån ska jag minsann bli! Och så ska jag käka god pasta hela dagarna och kindpussas med mina vänner och säga "Ciao Bella!". Och på våra shoppingrundor i Milano ska vi springa fram och tillbaka över gatorna på våra höga klackar och säga "Attraversiamo" hela tiden så att det låter som kulsprutor.

Japp, det är min plan. Men för att förgylla den Asmundtorpska vardagen lite så ska jag minsann börja min italienska resa redan nu! Jag ska.... eh.. käka pizza! Och köra Peugeot! Eller vänta, shit.. den är ju fransk... Men jag ska iallafall kolla på "Eat, love and pray" och "Livet är underbart" och ropa "Principezza" till mina söner! Och när jag dör ska de få spela Gente di Mare och I treni de tozeur och en massa andra italienska melodifestivallåtar på begravningen. Då borde jag väl komma tillbaka som en riktig Gucci-brud?

Inga kommentarer: