19 september 2011

Det börjar bli dyrt nu!


När grabbarna går på kalas/party brukar vi ge presenter för runt 100 pix men vi börjar bli utfattiga på det nu. Förra helgen var F på party och H på två kalas = 300 kronor. Denna helgen var F på party som hade tre arrangörer och H på kalas med två arrangörer = 500 kronor, och nästa helg ska H på kalas till tre tjejer i klassen så det blir ytterligare 300 kronor...

Ska det vara så??? Jag ställde frågan på ett forum där jag fick alternativen
1. Betala och se glad ut.
2. Köp något MYCKET billigare
3. Låt inte barnen gå på alla kalas.

Jag tror jag kör på alternativ 1 faktiskt. Men sambon kan bara glömma att han ska skjutsa H på kalaset nästa helg.... ;-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

HEJSAN !
VEM satte 100 kr, och har alla andra samma summa ?
Inför knyte kalas LOL

HÄLSAR
Nisse Mittelton

Anonym sa...

H kan åka med oss så slipper M köra ;-)

Alex sa...

Nisse, de flesta ligger på runt den summan och det är helt ok. Men det blir lite mycket när det är många arrangörer och lite svårt hur man ska göra.

Caroline, jag kan inte ta det ifrån honom... Han börjar redan planera vad han ska ha på sig och hur han ska kamma håret... ;-)

Anonym sa...

Naw, söta M! :-)
Då kanske han kan köra ALLA barnen OCH hämta hela högen så blir det riktigt många turer!

Macke sa...

Yep, bilen är fulltankad ;-)

Anonym sa...

HEJSAN !

JAG har full förståelse, och man vill ju INTE vara den som bryter, då får "kidsen" lida tyvärr.

HA DET BRA
HÄLSAR
Nisse

Unknown sa...

Våra får inte gå på alla. Det ruinerar en om det är många på en gång. Kram S