16 februari 2012

Världens bästa innebandy-fyror, eller kommunens...


På sin väg till finalen i kommunmästerskapet i innebandy har Asmundtorps 4B först slagit ut A-klassen, och sen fyra andra skolors bästa klasser, och idag var det slutspel inne i stora idrottshallen i Landskrona. Jag hade sms-kontakt med en av mammorna och när hon berättade att de hade vunnit semin med 9-0 så kändes det jobbigt i mamma-hjärtat att jag inte var där. Min egentligen bästa kollega, som även var med när jag led över att missa skolavslutningens diktläsning, var en pärla och sa direkt "Vi tar mötet en annan gång, det är ingen brådska. Skynda dig hem nu!" och efter en sekunds överläggning följde jag hans råd och slängde mig i bilen. Givetvis var det stopp på motorvägen men jag hann ändå precis fram fyra minuter innan de började spela.
Våra grabbar spelade fantastiskt bra men det stod 0-0 ända in i fjärde perioden. När det återstod ca två minuter satte Emil matchens enda mål och så stod våra fina killar som segrare.

Inga kommentarer: