25 februari 2012

Varning för internt inlägg!! Detta farande hit och dit


Det är såååå vansinnigt inne att prata om att "man har gjort en resa". Det nämns överallt och jag blir lite undrande när man skriver att "vi har gjort en resa här i Ockelbo".... alltså hur tänker de där egentligen?
Eller när kungen skriver om sitt lilla barnbarn att hon betedde sig som hon skulle... Men, det var en parentes! Jag ville prata om de där resorna som man tydligen ska göra nuförrtiden. För att jag kan inte anse att man ska belönas för att man har "gjort en resa". Den där resan har troligen fått personen själv att utvecklas så att han/hon lättare kan nå sina mål och det tycker jag är jättejättebra. Men jag förstår inte att den där resan ska vara själva anledningen till att personen når sitt mål, och det ska absolut inte belönas av någon utomstående.
Kryptiskt som sören men jag måste få ner detta på något sätt. Det är kaos just nu men det FINNS grader i helvetet. "Ett-rätt-men-så-många-fel" är sååååå mycket bättre än rå fisk eller att belöna någon för hans resa.

Inga kommentarer: