01 februari 2012

Bye bye Blomsterhönan


Bästa Malin loggar ut från Tetra Pak för sista gången och nu är det bara Trädgårdsidyll som gäller för fullt. Jag kommer såklart att sakna henne på halv nio-frukosten och på julfesterna och i hörnan och på luncherna och på Nova och.... Shit, nu lipar jag igen!!
Men oavsett hur jobbigt det är för mig så hade vi avslutningsfest för henne i fredags och DET var riktigt kul. Någon middag på Kulturkrogen och jag hörde efteråt att vi tydligen hade ätit svampsoppa och något kött men vid det laget var jag fokuserad på vattenflaskan. Sen gick vi vidare till ett annat ställe och jag lade till och strök Bellini på min drinklista, och bestämde mig för att den räknas även om Marcus bytte den mot sin öl.
Jag skulle vilja berätta så himla mycket om den kvällen men kopierar istället in Milos facebook-inlägg som täcker det mesta:

Gårdagen:
Jag är på Kulturen, var det här vi skulle vara? Nej, prata med Marcus. Ehh, nej, prata med Mia! Ja, det är Kulturen vi ska till!
Dux ost, sept svamp. Neuf kött, quatre cabernet suvignon och någon bit chokladmuffins sen: Eller eller? Hallååå personaaaalen? Sushi, handfl....
Massa garv...snabbspola nån timme på ett annat ställe, en underbart rolig vän beställer en Bellini som hon finner otroligt äcklig men...den är på listan ju!
Ljus och kärlek. Hejdå! Tack för en underbar kväll bästaste kollegor och vänner!

Inga kommentarer: