01 januari 2012

Skolavslutning utan mamman...


Tisdagen innan jul var en dag när jag behövde vara på jobb. Jag och kollegan skulle sitta på Råby hela dagen och träffa folk som vi verkligen behövde träffa. Synd bara att det var samma dag som skolavslutningen, men att missa EN får man ju faktiskt när man är trebarnsmamma. Bara väldigt, väldigt synd att Felix berättade på kvällen innan att han skulle läsa dikt och tända ljus i kyrkan!! Hur stora är oddsen på att den enda gången jag missar en skolavslutning är den enda gången som något av mina barn faktiskt gör något aktivt??? Hela natten gick åt att planera hur jag skulle kunna få ihop dagen men tyvärr funkade det inte och när klockan var kvart i nio var det Felix som stod där i kyrkan som läste, samtidigt som jag satt på bussen på väg till Råby och hade tårar i ögonen.... Skit också!

Inga kommentarer: