28 juli 2011

She´s got her lipstick on


Krabbfiske i ett blåsigt Borstahusen igår, och idag var det besök hos finaste Sonja och hennes tjejer. Johanna var bara inne en kort runda och hälsade, och det var ju ruskigt pinsamt att jag inte kände igen henne! :-o
Första gången jag träffade henne var hon knappt 24 timmar gammal och hon var alltid "min" tjej när hon var liten. Men nu är hon plötsligt 13 år och jag kan med lite sorg i hjärtat konstatera att jag inte känner henne längre.
Hennes lillasyster Maya kunde jag däremot återuppta bekantskapen med på ungefär en halv minut! Det tog inte lång tid innan hon satt i mitt knä och visade alla sina smycken och sen skulle vi prova läppglans. Jättemysigt, men jag blev återigen påmind om att det troligen fanns en mening att jag inte fick några döttrar. Jag menar, en eftermiddag med läppglans och att pussa papper versus en bra Fifa11-match med grabbarna.... Inget svårt val precis! Go Barca, go Barca, go Barca!!!

Inga kommentarer: