14 juli 2011

Så gärna vill de alltså resa...


Det är mörkt och regnigt ute och jag och M har så smått diskuterat att resa iväg iallafall, trots alla bestämda planer på att stanna hemma i år.
Igår pratade jag lite löst med F om det och sa "OM vi skulle åka iväg, hade du helst velat åka till Italien eller Grekland eller Turkiet?" Han satt tyst och tittade på mig läääänge. Efter ett tag sa jag "Vad tycker du?" Han svarade "Jag sitter och väntar på att du ska säga "Eller New York" för då väljer jag New York så vi kan gå på Central Park zoo". Jag var tvungen att fråga honom "Men du älskling, du vet väl att pingvinerna från madagaskar inte är där på riktigt?" Tystnaden inföll sig igen, och sen suckade han och sa "Äsch, då stannar vi hemma. Kan jag kolla på TV?"

Så mycket för den globetrottern, men den lille då? Han som utbrast "Inte ens till Grekland???" när vi berättade att vi skulle stanna hemma?
Ja, honom hade jag en diskussion med på hans rum i morse och då lät det så här:

A: "Vad hade du tyckt om Italien?"
H: "Jaaa! Så kan vi kolla på papegojorna i djungeln! Jag har alltid velat se en papegoja!!
A: "Eeeh... har de papegojor i Italien?" (smart fråga, för alla vet ju att det finns djungel i Italien....)
H: "Ja, kolla här på min matta!" och så dök han ner på golvet och pekade på... Brasilien!
H (besviket): ".... jag som ville se papegojor..."
A: "Men vännen, vi kan ju åka till en djuraffär och kolla på papegojor"
H: "Jaaaaa!! Så struntar vi i Italien!"

Tja, det verkar som att det inte blir någon resa i år. Vi drar till djuraffären istället alltså och sen är de nöjda med det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni kan ju inte åka till New York nu! Jag har ju planerat att följa med om 2 år. Hälsa F att jag hänger med på zoo då :-).

Alex sa...

Men gumman, New York står ju kvar om två år också.... ;-)
Nädå, vi ska INTE dit. Men Felle blev glad när han hörde att han får sällskap iallafall. :-)