27 juli 2011

Den vilda jakten på solen


När jag vaknade igår var det ÄNTLIGEN sol! I en timme....
Jag ringde min mamma och fick höra av henne att det var fint väder i Hbg. Lade ut ett inlägg på facebook och efterlyste solen, och förutom i Hbg fanns den även i Kävlinge, Landskrona, Borstahusen och t o m på Stationsvägen här i A-torp... Vi slängde in oss i bilen och drog till lill-Olas och visst var det sol där men det blåste så förfärligt så vi frös hjärnan av oss om vi inte låg ner platt på marken. Efter ett tag blev det fööör bra så vi drog in till La, köpte kaffe och satte oss i parken ett tag.
På kvällen var jag ute i Viken och hälsade på Kalle och visst fanns det sol där också. Men i A-torp såg det alltså ut som på bilden alltså.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara den flygande kossan som saknas på bilden, det ser ut som om den är hämtad från filmen Twister :D. ( Det var iaf sol på Nissebo igår )

Alex sa...

Men... hur kan det vara sol på Nissebo och Stationsvägen när jag bara hade regn hos mig? Åh, jag måste ha retat gudarna, måste gjort nåt fel... :-)