17 juli 2011

Gaaaaaaaaah!!! Pretty close!


Jag gick här en dag och sopade huset. Lugnt och fint gick jag där och nynnade "I kungens stora slott, stora stora stora kök. Där finns en liten liten liten piga..." och sopade och sopade plötsligt till ett getingbo! Det surrade i huvet på mig (som vanligt) men det var ännu värre surrande runt huvet, under hästsvansen och i nacken. SOM JAG SPRANG! Jag sprang mot den iskalla poolen och övervägde om jag skulle slänga mig i den, men getingarna hade släppt intresset för mig så det blev inget bad denna sommaren. Sen följde en vecka när jag ringde Anticimex tre gånger för att be dem så snällt att plocka bort det, men det hände inget. När jag hade ringt den tredje gången och skällt på dem, så fick jag sms av min übersnälle granne där han skrev "Skit i Anticimex, jag har tagit dem". Bästa bästa!! Däremot var jag inte superimpad av männen i vitt, för jag ringde direkt och avbeställde. En vecka senare dök de upp "Duh, vi skulle ta ett getingbo".... Snark!

Inga kommentarer: