15 september 2012

Ryssland - GoLive!

Anledningen till att vi var i Ryssland kanske ska nämnas, det var ju GoLive för EECA (Eastern Europe, Central Asia) i OneHR-projektet. Det är flera olika applikationer inblandade men eftersom "min" applikation är den största och mest kritiska så vill de gärna ha mig på plats på utrullningen och det är ju alltid trevligt att få resa lite. Vi skulle egentligen varit två som satte upp denna applikationen men när det började blåsa lite kallt om öronen så stod jag helt plötsligt ensam, och när det dessutom började bli tidsbrist var det inte jättesvårt att övertala projektledaren att skicka med min favoritkollega (eller rättare sagt, min enda kollega...). Så det var utbildningar och workshop på onsdagen och torsdagen, och på fredagen fixade vi till det allra sista i applikationen och testade, testade och testade. Sen var det då Go-Live på måndagen! En av våra högsta HR-directors var på plats, och det tog ett tag innan vi kunde placera varandra.. Singapore, såklart! Och det var tårtor och fika och choklad och ballonger och tal och presenter, och alla var på ett strålande humör!
En riktigt trevlig dag och en lyckad Go-Live, igen.....;-)

I Kazakhstan hade man ett eget firande.

Jag, Silvia och Marcus framför ballongväggen.

HR-bossen Alesya bjuder på tapas.

Receptionen i Moskva

HR-director Silvia håller tal.

Inga kommentarer: