12 december 2011

Emil Ivar Alex


Igår döptes mitt allra nyaste kusinbarn och det var ett riktigt fint dop. Prästen var lagom avslappnad och sa till faddrarna att de ska komma ihåg dopdagen för "föräldrar är så förvirrade och om ett par år kommer de att säga att Alex dopdag är runt jul någongång"... Och där har han ju en poäng. Givetvis har jag inte det problemet själv för jag minns ju att Stoffes dopdag är i slutet av maj, Felix dopdag är runt jul någongång och Hugos dopdag är.... kanske april, maj, juni??
Någon av hans faddrar som minns? ;-)

I vilket fall som helst så skötte sig både lille Alex och hans ljuvliga syskon alldeles perfekt i kyrkan och sen var det nära till församlingshemmet där vi fick mat innan det var presentöppning och sen hemfärd. Fortfarande lika sorgligt att vi bara träffar dem när vi går i kyrkan...

1 kommentar:

Unknown sa...

Mmm, eller hur! Jag kommer knappt ihåg mina egna. Din bror vet säkert!

Kram