04 december 2011

Åh vi gill, åh vi gill, åh vi gill, åh vi gillar dig Hyllinge


1986 var ett händelserikt år - i världen, Sverige och i Hyllinge. Challenger exploderade, Palme mördades, Tjernobyl spred sin dynga över halva Europa.
På det privata planet hade jag mitt (utan tvekan) fulaste år EVER och i skolan satte vi upp en musikal om Hyllinges historia.
För ett par veckor sen började det ryktas om att musikalen skulle visas i Hyllinge folkets hus och idag var det äntligen dags. Vi hade dragit ihop det gamla tjejgänget och träffades hemma hos Rinas föräldrar och käkade lunch och pratade Hyllinge, Hyllinge och Hyllinge. När klockan närmade sig 15 gick vi till Folkan och jisses så många gamla minnen som återkom bara genom att komma in genom dörrarna. Här har vi dansat till "Life is life" och "Lick it up" så att vi hade skoskav i flera veckor efteråt, och jag har gråtit hysteriskt här när den stora Kärleken träffade andra tjejer (vilket han gjorde ganska ofta...).
Små och stora minne, och det var fantastiskt roligt att komma hit idag. Många av de gamla Hyllinge-borna hade också kommit dit för att se hur de senaste 25 åren hade påverkat oss andra, och vi fick våra minuter av fame när vi fick komma upp på scenen, presentera oss och berätta vad vi hade för roll i musikalen.
Den dåvarande Kärleken var också där och det var skönt att se att han har åldrats precis som alla vi andra. ;-)
Det lär ju dröja innan man ser mig i Hyllinge igen, men bara för en eftermiddag var det fantastiskt att komma ut dit och få träffa alla människor som en gång var så viktiga för mig.











Inga kommentarer: