13 augusti 2011

Drinklistan, to do!


Japp, nu har jag funderat och fått förslag och nu har jag en komplett drinklista över de jag ska testa innan jag fyller 40. Dock har jag ändrat från 40 st till 25 st helt enkelt för att det inte fanns fler som jag vill testa. Men jag kommer att lägga ut bildbevis här på bloggen så att man kan följa min väg mot den stora 4:an.... ;-)

Först ut var en drink som jag visserligen HAR druckit tidigare men inte sedan 1994, och vi vet ju alla att what happened in 1994 stayed in 1994 så därför räknas inte den! Enkla, underbara Pisang Ambon och mjölk, det är väl ett bra sätt att starta min drinkresa? Och man behöver tydligen inte lyssna på Lisa Ekdahl eller "När vi gräver guld i USA" när man dricker den, vilket jag alltid har trott.

Här följer min drinklista. De som är testade kursiveras efterhand.

1. Pisang Ambon och Mjölk
2. Absolut Mango med fruktsoda och Is
3. Gin, fläder, fruktsoda
4. Caipirinha
5. Ti-Punch
6. Frozen Margarita
7. Tequila Sunrise
8. Long Island Ice Tea
9. Singapore Sling
10. Ragnar
11. Absolut Kuran + Russian (Blush?)
12. Bellini
13. Cosmopolitan
14. Malibo och Cola
15. Bronx
16. Frozen Pineapple Daiquiri
17. Harvey Wallbanger
18. White Russian
19. Waltzing Mathilda
20. Manhattan
21. Black Velvet
22. Rossini
23. Bucks Fizz
24. Den gröna
25. Rosa Pantern

7 kommentarer:

Anonym sa...

HEJSAN !

LYCKA till med drinkarna.
VET någon vad skillnaden mellan "grogg" och drink är?
Jag vet inte
HÄLSAR
Nisse Mittelton

Anonym sa...

Ragnar:
Is,
6 cl Absolut Kurant, 2 cl limejuice, fruktsoda.

Hmmm, låter detta gott?
Näe...

Kram från mor

Anonym sa...

Nr 2 vill jag gärna vara med på ;). Åhhh Ragnar, den drack jag ofta då mellan -94 och -97 :D.

Alex sa...

Caroline, det var Vicki som föreslog den så vi får ta den på en fotbollsföräldrakväll någon gång. :-)

Nisse, jag tror att skillnaden är att en grogg bara har två ingredienser (groggvirket och spriten). Så fort det kommer fler ingredienser så blir det en drink. :-)

Anonym sa...

HEJSAN !
Låter logiskt med förklaringen.

HÄLSAR
Nisse

Anonym sa...

Vilken blir kursiverad i helgen då?

Alex sa...

Denna helgen blir det ingen, men NÄSTA helg serru!! Då ska det kursiveras. :-)