08 augusti 2011

Drinklista!


Bästa Ellan har på sin blogg en lista över grejor som hon ska göra innan hon fyller 40 om ett år. Det är allt möjligt från att jonglera med ägg och skriva brev till kungen, till att ha trädgårdsfest och dricka vodka-melon. Själv tänkte jag att jag också skulle sätta samman en sån lista men jag fastnade på det där med drinkar. Jag dricker ju alltid bara Lennart och vodka-redbull, men det måste ju finnas mer än det... Så därför bestämde jag mig att jag ska sätta ihop en lista på 40 drinkar som jag ska smaka innan jag fyller 40!

Men... kära läsare, här behöver jag er hjälp! Vilka är era favoritdrinkar? Och finns det någon som jag ABSOLUT inte får missa att ha med på listan? Jag vet att någon av er skulle vilja föreslå B52 och den där starka som somliga drack på Nederman-tiden, och det är helt ok. Gör det, föreslå den isåfall! Bara ni hjälper mig att sätta ihop en trevlig lista, för jag börjar få lite bråttom att komma igång. :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

HEJSAN !

Renat och Dansk citron vand.
drack jag/vi i yngre år på Sundsbussarna
.
Drick lugnt
Hälsar
Nisse Mittelton

Unknown sa...

Min absoluta favorit. Slurp...

Frozen Strawberry Daiquiri

1 glas

½ dl krossade isbitar
6 frysta jordgubbar
4 cl ljus rom
2 cl sockerlag
2 cl pressad lime
1 färsk jordgubbe
strösocker

1.Frys ett cocktailglas.
2.Ta ut cocktailglaset, fukta kanten och doppa i strösocker.
3.Häll krossad is, frysta jordgubbar, rom, sockerlag och pressad lime i en mixer. Mixa till en slush.
4.Häll upp i cocktailglaset och garnera med en färsk jordgubbe. Servera genast.

Anonym sa...

Okej jag är inte så bra på sånt här... Försökte en gång, gick dåligt. Försöker igen!
Min favorit (för tillfället...) är Caipirinha. Smaskens!!
Tycker Mia

Anonym sa...

Hmmm, kanske inget sensationellt MEN fantastiskt gott...Malibu med cola! Yammi! Fråga inte M HUR gott jag tyckte det var när vi var i Spanien innan barnen fanns ;-).

ellan sa...

Mojito. Inte för att jag har smakat - än. Men jag vill gärna ha en slurk jag också när du vispar till den. :-)

Macke sa...

Halloj!

Ser ut som jag fått ett kul jobb... som bartender och servera goda drinkar då och då - för med det antalet du har framför dig behöver du nog vardagsdricka hemma lite då och då :-)