02 april 2011

Kalispera-aktigt


Ja, som sagt en rent djävulsk vecka på jobb och i torsdags när jag skulle sätta mig på bussen för att sen ta tåget och sen bussen för att komma hem så bara orkade jag inte. Smarte-Alban här började fundera på hur jag lättast komma hem men jag visste ju att det inte var en bra idé att fråga M om han kunde köra en runda till Lund och hämta mig. Däremot säger han aldrig nej till restaurangbesök så jag ringde och sa "Du darling, vad tror du om att gå ut i Lund och käka middag idag? Isåfall kan ni ju komma inom jobbet och hämta mig...." KLART han ville det så en timme senare satt hela familjen nere och käkade grek-mat. Det blev alltså en dyr hemresa men det var såååå värt det.

3 kommentarer:

THORVALD sa...

=D

Anonym sa...

Dottern min, man får inte vara dum..........

Macke sa...

Tjo, det va riktigt gott med grekisk mat. Alla barnen högg in ordentligt på grekiska läckerheter, det var roligt att se.
Trevligt hade vi det! Mycket bra idé, Alexandra.