25 april 2011

Underbara påsk och London


Ja, en helt fantastiskt skön påskhelg är slut och det är dags att gå tillbaka till jobb imorgon... Eh näääää, skoja bara!! :-)
Barnen och sambon har varit iväg i Västergötland och under tiden har jag verkligen levt gräsänkalivet genom att inte laga middag en enda gång, inte städa och inte tvätta. Påskafton skulle bli en kul kväll med utgång men istället fastnade jag i mammas och pappas soffa framför En shopaholic bekännelser (som jag hade sett dagen innan också...). När älskade familjen sen kom hem så var det dags för mig att packa resväskan och just nu befinner jag mig alltså på ett heltäckningsmatteklätt rum i England. Inte riktigt London än, men imorgon....
Helt ok, förutom en liiiiiten pyttedetalj, att jag inte fattar ett ord av vad de säger!!! Alltså verkligen, jag sitter och lyssnar stenhårt men om jag hade varit google translate så hade översättningen blivit så här "dååååååå, ödöööö, gluuuuu fööööööö"... Helt jäkla obegripligt! Scheisse!

3 kommentarer:

Macke sa...

Big Ben ser ju putsad och snygg ut. Men hörru, på Tetra Pak har man ju BE som koncernspråk så det borde inte vara nåt problem för dig som tuggar på bra - eller menar du att det något annat språk de pratar?

Anonym sa...

ehhh, vadå skulle bli en kul utekväll? Är det något fel på vår soffa?

Alex sa...

Alltså det är en jäkla tur att kursledaren är från Belgien för jag sitter som en stor fågelholk när de andra pratar. Jag fattar INGENTING!! Typ som svenske kocken i mupparna, förutom att det är JAG som är den store muppen...