20 april 2011

Äntligen!!!!!


Igår lyckades surkärringen i matsalen ("man kan faktiskt ta köttet som ligger längst fram...") bränna något så plötsligt gick brandlarmet. "Äntligen", kan man faktiskt säga för jag har ändå jobbat där i mer än tre år och på den tiden har inte brandmännen kommit EN ENDA GÅNG! Jag har t o m funderat på att trycka på knapparna för att se om det larmet verkligen funkar. Men oj vad de funkade igår fast tyvärr kom det bara en brandbil och ingen av brandmännen gjorde mig direkt så där oj-jag-svimmar-kom-och-gör-konstgjord-andning, men det var uniformer iallafall och min dag var gjord.

3 kommentarer:

Macke sa...

Hmmm, om jag grillar hemma, sätter fyr på lite saker och tar fram brandsläckaren.... skulle det funka?

Anonym sa...

Gör som jag, fastnade i en hiss, ringde 112 och vips så var där FYRA brandmän som snällt hjälpte mig ut.
Råd från mor din.

Brune sa...

Eftersom jag var där vet jag att du gjorde minst tre försök att klättra upp i brandbilen, så lite konstgjord andning fanns det nog som lockade....