07 januari 2011

Så blev det Påven Johanna iallafall...


Vi hade den att läsa till förra bokcirkeln men då hade vi så mycket annat att tänka på, så vi tog den även till nästa. Jag har tidigare påbörjat boken men slutade läsa den av någon anledning (det är ju ingen Kinsella-bok precis!), men eftersom vi nu skulle ha den i bokcirkeln så fick jag ju försöka en gång till. Det gick inte speciellt bra.... På sidan 18 beskrevs Johannas mor som en "gammal kvinna på 36 vintrar", och det är ju inte direkt min favoritbeskrivning på 36-åringar. Boken åkte i väggen och klagomålet ut på fejjan. Där fick jag ganska många kommentarer som tyckte att jag ändå skulle försöka så jag fick allt vackert skrapa ihop resterna och försöka igen. Och det är jag GLAD för!!! Det är en fantastisk bok och jag ville inte, inte, inte lägga den ifrån mig. De senaste två kvällarna har jag suttit uppe till klockan 2 på natten för att jag inte ville släppa den. Så tack till Ellan, Rina, Malin G, Theresa och alla andra som uppmanade mig att ge den ett sista försök

Inga kommentarer: