02 januari 2011

Årskrönika 2010

Jag såg på någon annan blogg att de hade gjort en årskrönika över 2010, med ett foto som fick representera varje månad. Shoot!!

Januari
Året började sjukt snöigt och bara sjukt. Grabbarna var febriga om vartannat från juldagen och tre veckor framåt. Men när de var friska så var det pulkaåkning som gällde. Än så länge hade vi inte tröttnat på snön...



Februari
Det var dags för min tretti-nånting-födelsedag och för att jag inte skulle krisa lika mycket som jag brukar så bjöd jag in en massa folk på fika. Jag tänkte att om jag har folk här hela dagen så kanske det blir bättre. Det visade sig att alla tyckte det var perfekt att komma klockan två, så klockan sex hade alla gått hem igen och då låg jag här i en hög och skakade.... Nääää, det var inte så farligt, jag fick ju en iPod!!


Mars
I mars var det FORTFARANDE mycket snö och nu var vi ganska trötta på den. Folk tjatar dock om att snö är kul och för att riktigt förstå det åkte jag med barnen och grannarna till Vallåsen för att lära mig åka skidor. Jag lärde INTE mig att åka skidor, men det var en underbar (dyr!) dag och faktiskt så uppskattade jag snön liiiite mer efter det.


April
I april började fotbollssäsongen och jisses vad det blev mycket fotboll för mig helt plötsligt. Jag gick med i föräldraföreningen och kioskverksamheten började och ungarna åkte iväg på turneringar och sammandrag och allt. Men som jag älskar det!!! Jag har lärt känna jättemycket roligt folk genom fotbollen och vi har umgåtts en hel del med de andra fotbollsföräldrarna under året.


Maj
I maj blev jag kändis. Style var på Sundspärlan och jag fick med mig alla mina tjejer dit. Vi hade en grymt rolig kväll och hamnade längst fram. Vilket innebar att vi också fanns med på alla bilder som publicerades. Det närmaste kändisskap jag kan komma...


Juni
Äntligen semester!! Underbara Skopelos var det som fick besök av oss i år och det var en fantastisk ö! Vi hade en riktigt fin vecka i Grekland innan det var dags att åka hem och fira midsommar i Vadensjö.


Juli
I juli var det dags för några efterlängtade konserter! Den tionde drog Winnerbäck in på Citadellet och vi var där med några av fotbollsfamiljerna, och två veckor senare åkte jag och tjejerna upp till Gbg för att kolla på världens bästa Pink.


Augusti
I augusti var det ännu mer fotboll, Forever young i Hbg, Göteborgsresa, Winnerbäck i Malmö och en del Tetra Pak-fester. Vädret var inte överdrivet roligt och tyvärr kunde vi inte tillbringa lika mycket tid på stranden som vi önskade. Några dagar sol fick vi iallafall och då sprang vi ner till Lill-Olas och fiskade krabbor.


September
Det viktigaste med september var att jag började mitt nya jobb. Jag fick nya chefer och kom på ny avdelning och jag bara älskade dem från första sekund. Utöver det så började vi zumba, F fyllde år och så var det kräftskiva med hattparad.


Oktober
I oktober var det fortfarande fotboll, fortfarande zumba (men jag skulle snart börja tackla av lite) och så var det äntligen Volbeat. Skitband som förband nummer ett och två men Volbeat var grymma.


November
I november blev jag tokförälskad!! Vi åkte till New York med Stefan och Marica och jag bara älskade den staden, inte från första sekund men från första morgonen iallafall. Det kommer INTE att dröja länge förrän jag åker dit igen, det har jag lovat både mig själv och staden. Och brandmannen...;-)


December
Ja, det viktigaste i december är julen. Hela månaden bygger på en sorts förväntan som byggs upp med glöggfester, julshower, julklappsshopping, julpynt, stress, julbord.. men allt är egentligen bara en transportsträcka fram till Kalle Anka.
En lugn skön julafton hade vi i Hbg i år.

Inga kommentarer: