02 januari 2011

Julshow med ettorna


Strax innan jul så hade H´s klass en julshow. Det var en julkalender där varje dag hade en show, eller uppvisning. Vissa var ganska korta, t ex att någon i klassen fyllde år just den dagen och då var det bara att de sjöng "Vi gratulerar". Men andra nummer var lite längre... T ex så fanns det en pojke (som är släkt med mig) som hade ett nummer som gick ut på att han vek en stjärna och berättade ingående för publiken hur man skulle göra. Alltså han berättade VÄLDIGT ingående och det var mest "Sen gör man sååå och sen lägger man den sååå och sen vänder man den såå och sen...." och jag är ledsen att erkänna det men jag kunde inte hålla mig för skratt. Jag skrattade så tårarna rann på mig, men som tur var så märkte han inget för just då så vek han stjärnan sååå.

Inga kommentarer: