02 januari 2011

Julklappsspel med kommunistregler


Eller "tantregler" som låter lite snällare. På sista bokcirkelträffen innan jul var vi hemma hos Malin och där var det dags för julklappsspelet. Jag vet inte om det märktes så tydligt (...) men jag hade lagt in protester mot att vi skulle använda oss av kommunistregler när vi spelade, dvs att alla skulle få lika många julklappar och sen skulle vi sjunga Internationalen efteråt. Eller oki, vi hoppade över Internationalen men det blev varsin julklapp iallafall. Och det visade sig att den enda som tjänade på tantreglerna var jag, för när spelet var slut hade Ellan och Gunnel varsin paket och Malin hade två, och utan att ge mig minsta lilla pik så gav hon mig den ena. Hatten av för Malin, det hade jag ALDRIG klarat!!
Godis, godis, godis blev det iallafall!

Inga kommentarer: