30 april 2010

Jag måste lära honom att prata ordentligt


Efter onsdagsträningen kom H hem och berättade att han hade lärt sig "överstegsflintar". Så nu kunde han minsann "flinta" av vem som helst. :-) Jag tyckte det var så himla gulligt så jag ville inte rätta honom men det var kanske inte så schysst. Igår hade F med sig Liam hem och då sa plötsligt H att han ville gå ut och spela fotboll med dem. Jag hoppades lite tyst för mig själv att han inte skulle nämna ordet "flinta" eftersom jag vet hur störiga nioåriga storebröder och deras kompisar kan vara. H sa "Jag har precis lärt mig att..... " (och jag höll andan) "... dribbla!" (Och jag bara Phu!!!) "... eller jag menar förresten att flinta!" (Neeeeej!!!), och gissa om både F och Liam bröt ut i skratt och började totalmobba honom "Flinta? Är du flinthårig eller vill du äta flintastek??".

Nästa gång barnen säger fel så ska jag definitivt rätta dem.

Inga kommentarer: