03 april 2013

Lite påsk på det så är jag ifatt

Dessa fantastiska muggarna har jag suktat efter i flera år och i år slog jag till och köpte dem i påskpresent till mig själv. De var inte jättegratis men fördelen med att bo ensam är att man får själv bestämma vad man ska lägga sina pengar på och då var det dessa som stod högst på önskelistan.

Påsken inleddes med myskväll hos Caroline på skärtorsdagen. Våra söner var hos sina pappor och vi körde till Kvantum och köpte grillspett och pastasallad och sen slog vi oss ner med en flaska vitt vin och After Eight och bara babblade. Supermysigt!

På långfredagen hade jag först storstädning av huset och sen kom Camilla på besök och vi satt och fikade bort ett par timmar.

Påskafton firades med mamma, pappa, Mathias, Valfrid, Malte, Stoffe, Felix, Hugo och Mats inne i Hbg och vi fick underbart god lax och hade en mysig kväll.

På påskdagen skulle jag egentligen gått på Världens Snabbaste Allsång på The Tivoli men jag var lite sliten och valde att stanna hemma. Istället kom Gunnel och Sandra och hälsade på och det var fantastiska diskussioner som jag verkligen inte kan ha med någon annan än dessa störda damerna. Sandra påstår att de egentligen borde varit män för att de tänker exakt likadant som killar gör, och jag tror på henne utan att blinka. De är inte kloka! :-)

På annandagen fick jag fikabesök av Caroline och Jakob och killarna. Även Hugo och mamma och pappa och Stoffe kom hit på fika och vi trängde ihop oss runt mitt lilla köksbord. Precis så som jag vill ha det och jag njöt varenda sekund. På eftermiddagen följde jag och Stoffe med mamma och pappa hem till Mathias och tvillingarna och busade lite med dem och grävde i sandlådan och sen gick vi på auktionsvisning och jag och Stoffe visade prov på vår fantastiska omognad... Men varför skulle man inte kunna ha lansar och svärd här hemma? Vi har ett stort vardagsrum och har inte fått riktigt rätt på TVn än! Vi måste ju ha något att göra på kvällarna :-)
Sen var jag lagom mör efter en intensiv och underbar påsk, men inte mer mör än att jag kunde ha en gammal kollega på fika på tisdagen också. :-)

Inga kommentarer: