03 april 2013

Det sista 40-årsfirandet!

Visserligen har jag varit med om att man har firat en 50-årsdag i två år, men för min del var jag ändå nöjd med mina firande. Eftersom jag har varit dålig på att skriva den sista månaden måste jag leta mig långt tillbaka i minnet, och det är ju lite jobbigt när man är så här gammal :-)
Marcus drog igång även det sista firandet med kollegorna och kvällen inleddes med lite fördrinkar och snacks på Godset i Lund. Ann var redan på plats när jag och Marcus kom från Malmö och efter ett tag dök även Emil, Mia, Mats E och Milos upp. När klockan närmade sig åtta gick vi till något tapasställe som låg lååååångt bort! Ingrid dök också upp där och det blev en fantastiskt trevlig kväll med god mat och många skratt om diftonger/krutonger och vem som egentligen är cool. Tydligen var alla överens om att övriga damer i sällskapet är mycket coolare än vad jag är, och detta var jag ganska missnöjd med. Dock blev jag ännu mer missnöjd när någon råkade jämföra mig med en sushi och där började jag kolla på tågtidtabellen. Jag förlät henne dock och resten av kvällen blev kanon, och som vanligt avslutade vi med drinkar på Mat och Destillat. Och så blev det ju presenter igen! Och en lång nota!!!

Inga kommentarer: