11 april 2013

Dagens boktips..

Ninaninana, ninanananana, ninananan...
För ni minns väl hur melodin gick? Eller så blandar jag ihop det med Anslagstavlan, eller något...

Jag hade tur häromdagen! Jag började läsa en bok som jag hatade redan efter tre sidor. Ni vet en sån där författaren har tänkt "Ha! Vilken bra och ovanlig idé jag fick! Jag låter denna mannen vara med om en massa tokigheter, och när man tror att det inte kan bli värre så blir det ändå ännu värre!" och så med ett försök till humor i det. Jag ska säga till alla som skriver böcker - det är inte roligt! Det var roligt ett par gånger i Shopaholic-böckerna och det funkade litegrann i Karin Brunck-Holmqvist böcker om gamla tanter och farbröder, men det är såååå 2007.... Kom igen, lite mer finess nu.

I vilket fall som helst så blev jag irriterad på boken ("Fallet med de försvunna böckerna", så behöver ni inte läsa den) och eftersom jag ändå behövde fjäska för mina söner så drog jag ut till Center Syd och frossade på Bokia. Fyra manga-böcker till killarna och fyra pockets till mamman. Och bland de fyra fick jag tag på "De imperfekta" och jag är såååå lycklig för att jag hittade just den. Det är egentligen små mininoveller om folket som jobbar på en tidning, och däremellan så binds det ihop av hur det var när tidningen startades. Jag vet, det låter inte som något man stångar sig blodig för att få läsa men det är småsorgliga historier som ändå slutar positivt. Jag bara ÄLSKAR den och kan definitivt rekommendera!

2 kommentarer:

Caroline sa...

Uppskriven på listan :)

Unknown sa...

Jo, det var mycket riktigt melodin till Boktipset!

Vilka underbara barnprogram vi fick oss till livs:

Boktipset
http://www.youtube.com/watch?v=37nK8oBk5l4

Sagostunden
http://www.youtube.com/watch?v=dHYpleVQcbc