21 april 2012

Lite vin till damen?

Sitemöte i måndags och den nya grejen där är att de bjuder på vin och snacks och mingel efter mötet. Jag hade torsdagen i färskt minne och gav Marcus tydliga instruktioner om att OM han såg ett vinglas i min hand så skulle ha ta bort det. Mmmm.... troligt att det någonsin skulle hända.. Så fort vi kom ut från mötet så möttes jag av ett vinglas och tänkte att "Jaja, ett kan jag ju ta. Jag ska ju åka hem om en timme...". Sen tog det slut och eftersom det var ganska lång tid kvar till bussen skulle gå så kunde jag ju lika gärna ta ett till. Och här någonstans kände jag att Milos och Dino är ju mina polare, de kan säkert passa min handväska. Och ungefär samtidigt var det någon som satte ett nytt vinglas i min hand... Ja, sen träffade jag en Råby-kollega och när han frågade om vi skulle gå till baren så kunde jag ju inte säga nej och när jag hade druckit upp nästan det vinet så insåg jag att det var en fluga i glaset! Fy fanken så läskigt!! Måste skölja ner den äckelsmaken och som tur var fanns det fler glas... Klockan blev sex och jag möttes av ett besked att somliga skulle till Glorias och det var jag snabb att nappa på. Som tur var fanns det ju cola där också och som tur var blev det inte så sent, men jag var inte helt nöjd med mig själv när vi snubblade till stationen. En måndag..... Skärpning!! Handväskan då? Ja, den passade Ryss-Ove tydligen till mig. Han är en schyrre Rysch-Oooove!!

Inga kommentarer: