11 april 2012

Han är duktig, min trädgårdstomte!


För att få riktigt ordning på mullvadsmattan som vi har i trädgården så hyrde vi en fräs och sen körde sambon den fram och tillbaka en hel helg. Det var faktiskt ganska jobbigt... för mig som behövde laga mat ensam! Och inte hade jag någon att prata med när jag satt och surfade heller. Tur att Caroline ville fika för annars vet jag inte vad jag skulle gjort efter Väla-besöket! Ibland är det faktiskt ganska jobbigt att vara husägare!
Men i vilket fall som helst så har vi/han ett par deadlines. En mjukis-deadline i början av maj när min kollega och hans familj sliter sig från sitt perfekta hus och kommer och hälsar på. Och sen en mellan-deadline i början av juni när C tar studenten och sen då tuff-deadlinen i början av juli när det är cykelfest! Jäklar i det om inte gräsmattan och plattorna och poolen och gruset och trädgårdsmöblerna är på plats då! Då vet jag en manlig husägare i denna familjen som lär få slita...

1 kommentar:

Macke sa...

Klart älskling att jag fixar alla deadlines:-).. Bara du springer iväg och köper en pizza och ett par öl då och då.