21 april 2012

Go AIF, go AIF!

Seriepremiär både för P09 och P10 idag och det gick väl.. sådär.. P09 åkte till Bjärred och fick däng med 1-7 och P10 där Hugo spelade idag mötte Eskilsminne hemma och förlorade med 1-4. Dock var resultatet inte riktigt rättvist för våra (de flesta iallafall...) kämpade riktigt bra i början av andra och hade nog förtjänat ett bättre resultat. På tal om Eskilsminne så hade vi igår en fantastiskt diskussion här hemma där min son fick mig att undra om jag verkligen känner honom. Så här lät det.

A: "Imorgon ska ni möta Eskils, det är ett fint lag."
H: "Fint lag?? Tänk så kommer det bara ut en massa kineser??"
Jag och C kollade på varandra och undrade var de åsikterna kom ifrån och sa ungefär samtidigt "Vadå, är inte kineser fina då??"
H: "Du! De är sådär flintskalliga! Det är därför tjejerna har sån handduk över huvudet."

Eeeeeh.... ungefär här någonstans bröt min äldsta son ihop av skratt samtidigt som jag verkligen ansträngde mig för att förstå min yngsta. Det gick inte så bra...

Inga kommentarer: