12 juni 2011

New York - dag 5


Sista dagen åt vi frukost på ett cafe som låg nära där vi bodde. Alla ytterväggarna var glasrutor och det kändes som att man satt mitt i korsningen - fantastiskt häftigt! Det är nog tempot i New York som gör att jag älskar den staden så mycket. Och att den är helt oförutsägbar! Som t ex när vi gick hem från Hard Rock Café och jag råkade vända mig bakåt för ett ögonblick och sprang då rakt in i Svampbob Fyrkant! Jag menar, var annars än på Times Square krockar man med honom??

I vilket fall som helst så finns det fler anledningar att älska New York. Macys... och att jag hittade ett par coola rosa Converse-skor där, för 15 dollar! Jag sprang runt och runt och runt och till slut placerade jag M och C vid Ben & Jerry-stället och sen kunde jag fortsätta springa runt och runt. Jag fick här uppfattningen om att M var lite trött på shopping så efter ett tag gick vi ut på Herald Square för att slappa lite innan vi åkte hem. M satt ner i två minuter sen sa han "Jag ska bara gå en runda"... Om han hade sagt "Jag ska gå och köpa en dator nu" så hade jag nog sagt "Okeeeej, kanske vi ska diskutera detta datorinköp lite innan du bara springer iväg och spontanhandlar?" men istället sa jag "Oki, gör du det så ses vi här om en halvtimme"... På den halvtimmen hann han springa tio gator norrut, ta ut 200 dollar, pruta sig till en dator och tillbehör och sen springa ner igen, under tiden som jag gick rakt över gatan till VS, provade en bikini men hann inte köpa. Jaja, vi behövde en dator mer än en bikini så det spelar ingen roll. ;-)

Sen var det hemresa! Den är ett kapitel för sig så jag ska inte tråka ut någon med den, men ett tips är ÅK ALDRIG MED CONTINENTAL!!! Otrevlig jäkla personal och den mest störiga incheckningen ever! Många långa timmar senare var det dags att hämta våra älsklingar på fritids och man kan säga vad man vill om att åka iväg men men när jag kramade mina boys så var det vääääldigt nice to be back!

Inga kommentarer: