08 juni 2011

New York - dag 2


Jag var visserligen inställd på att vakna rejält tidigt på fredagmorgonen men när telefonen pep kl 02.13 sov jag faktiskt fortfarande. Ett gulligt "God morgon mamma" från F värmde hjärtat fast sen var det väldigt svårt att somna om så klockan sju tvingade vi upp sonen för då var både jag och M vrålhungriga. Vi gick till ett ställe som Mathias hade rekommenderat, och var så nöjda när vi konstaterade att vi hade kommit till ett "äkta amerikanskt matställe". Yeah right.... en halvtimme senare fanns det 14 personer som käkade där, varav 10 var svenskar! Så i hopp om att slippa turisterna drog vi till Union square efter frullan, och framförallt DSW! Detta sko-paradiset hade vi hört så mycket om men det imponerade inte jättemycket. Efter lite fika gick vi sen upp till Bryant Park där vi slappade lite i solskenet, innan moderskeppet Abercrombie & Fitch kallade hem oss. Åh, jag tokälskar den affären!!! Det är så fina kläder och luktar så gott och de är så härligt coola där! Två skjortor och en tjocktröja blev det.
M och C hann att gå upp till Central Park, Apple store och ner igen på Madison innan jag var klar i provrummet... Sen blev det middag på Connollys och ännu fler affärer (äntligen fick jag min Guess-väska!!) och sen halvkröp jag tillbaka till hotellet för vid det här laget var mina fötter rejält trötta på mig! Men det var nice to be back!

5 kommentarer:

Mathias sa...

Var käkade ni frukost? /Mathias

Alex sa...

Vi käkade på The Dish den första morgonen. :-)

Anonym sa...

Aah, ok! Fast maten var väl ok trots att det fanns så många svenskar där?

Alex sa...

Jaaa, absolut!! :-)

Anonym sa...

Dag 3 och 4 då? ;-)