12 juni 2011

New York - dag 4


Den fjärde dagen blev Central Park-dagen. Strawberry Fields var en av mina to-do's och det var faktiskt märkligt mäktigt. Det där runda Imagine-märket låg lite undanskymt och det var inte självklart att hitta dit men det var så lugnt och stilla där uppe och jag lovar att INGEN trampade över märket i marken. Sen gick vi runt lite i parken och kollade på ett bröllop och på Boathouse-restaurangen men varken Mr Big eller prinsessan Madeleine var där så vi stannade inte.
När vi var nöjda med grönskan gav vi oss in på 5th igen och hamnade mitt i en Israel/Palestina-parad som jag inte var helt bekväm med så vi smet snabbt förbi... Tänkte jag alltså, men halva 5th var avstängd och det var inte lätt att komma förbi. Så hur resonerar man då? "Äsch, ska vi inte...? Eller...? Ska vi verkligen, det blir så dyrt!!", men jodå! Klart att man ska gå in på Abercrombie igen!!
x antal dollar fattigare begav vi oss sen över till de gamla Roosevelt-trakterna och smet inom Grand Central Station. Jag förstår inte riktigt hur vi kunde missa den förra gången, speciellt inte eftersom vi bodde tio meter ifrån! Jaja, det var iallafall nice.... ;-)

Inga kommentarer: