07 juni 2011

New York - dag 1


Efter ett ångestfyllt avsked av sönerna på onsdagkvällen var det då dags att hoppa in i taxin till Kastrup kl 7 på torsdagmorgonen. Vi var ute i hyfsat god tid så vi kunde strosa på mitt favvisställe (taxfreeshopen, för er som inte visste...) och sen satte vi oss och fikade i lugn och ro. Alltså "lugn och ro" ända till vi insåg att C´s pass och boardingkort inte fanns där det borde vara... :-S Jag har aldrig tidigare sprungit på Kastrup men nu gjorde jag det och det var ganska coolt. Folk flyttade faktiskt på sig! Men pass och boardingkort återfanns och omhändertogs av modern i hushållet DIREKT. Sen var det skruttflygplan ner till Frankfurt och sen 747 till Newark... 747 alltså.. Jag som har lovat mig själv att ALDRIG åka 747 pga Kents jävla låt, men vad skulle jag göra???

Lyssnar
stel & fastspänd
& när paniken bryter ut
ler du svagt
och viskar till mig
Du är värd att dö för
Men mot gummi, glas & metall
betyder ett mirakel inget alls...

Men ja, ni förstår ju vad som hände... Absolut ingenting! Så vi landade som vi skulle i Newark och sen tog vi taxi till hotellet (Holiday Inn i Chelsea, absolut att rekommendera!) och packade upp innan vi gick ut en runda i Chelsea. Mat på New York Burger & Co, en kik in i Limelight marketplace och sen femte avenyn upp igen. Det var nice to be back!!

Inga kommentarer: