09 maj 2011

Underbara Måndag!!


Ja, när diskussionen kom upp om att jag kanske skulle behöva gå upp i tid och därmed släppa mina lediga måndageftermiddagar så bestämde jag mig för att OM så skulle bli fallet så skulle jag skaffa fler barn så att jag kunde använda mig av åtta-års-lagen. SOM TUR VAR så behövdes inte det, men jag vill aldrig, aldrig, aldrig gå upp i tid. Som idag t ex, så hämtade jag H på skolan kl 14, åkte hem och tog en kaffe i solskenet innan vi åkte till Annelie och Melvin och tog en kaffe i solskenet hos dem. Vidare till Plantagen och lade halva lönen där, och sen joinade vi välkomstkommitten på Vävstigen i väntan på barnen som hade tagit en liiite för lång promenad. Lite kaffe slank också ner när vi satt där i bagageluckan och väntade. Sen grillade vi och njöt av att det var måndag genom att ta varsitt glas rosévin och bara njöt av livet.
Vissa dagar är riktiga ladda-batterierna-dagar, och mina måndagar är sådana. Ne les touchez pas!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh vilken harrliig måndag!