22 maj 2011

Inga trekanter men mycket billigare


Under de sex år som jag har bott här har jag verkligen inte skördat NÅGOT alls från min trädgård. Två röda vinbär fick jag för något år sen men det räknas knappt, och rabarberna brukar någon annan plocka. Förra sommaren upptäckte jag att vi faktiskt har krusbär och blev grymt förvånad över det.... Som sagt, sex år....
I vilket fall som helst så tänkte jag igår att det kunde vara trevligt med lite blommor på bordet och sa till grabbarna att vi skulle gå och hämta lite syrener i Hålan, varpå F sa "Men eh.. mamma... Det har vi ju i vår egen trädgård, varför kan vi inte plocka dem där?" Va???? Har vi syrener???!! Och se på fasen, ungen hade rätt! Så jag klev ner och klippte lite, och upptäckte på vägen tillbaka att vi har ÄNNU MER BLOMMOR!!! Så jag klippte lite här och lite där och helt plötsligt hade jag en hel jäkla bukett!!! (Alla utropstecken kommer av att jag fortfarande är förvånad!)
Hur coolt är inte det egentligen?? Jag känner verkligen att det där med att odla eget och slippa gå till Hålan verkligen är min grej. Jag ska börja med en ko och lite hönor, sen får vi se.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är för söt :-) Kram!

Malin sa...

Finns det kor och hönor i hålan???