05 juli 2009

Falsk eller äkta?


Jag börjar så smått ge upp hoppet om den där finfina Odd Molly-klänningen. :-( Den som fanns på Tradera såg väldigt tråkig ut på bilden, dessutom var den använd två gånger och säljaren ville ändå ha 1500 kronor för den!! Jag kan väl tycka att det är ganska mycket för en begagnad klänning... Men i vilket fall som helst så har jag hittat en Tenfold Knit-kofta som jag tycker är sååå snygg. Ordinarie pris är runt 1500 men jag hittade en på Tradera för 700. Helt ok, men när den kom så fick jag för mig att det bara var en kopia så jag har pratat med Odd Molly ett par gånger och skickat upp bilder, men utefter vad de kan se så tror de att den är äkta. Dock är det ju lite konstigt att säljaren säljer fem stycken likadana koftor samtidigt....

2 kommentarer:

timja sa...

Även jag har nyligen köpt en living tenfold av en kille som sålde väldigt många likadana på Tradera.
Den ser exakt ut som din på bilden.
Jag tycker sömmarna ser lite slarviga ut men är inte säker.
Är det ngn som vet hur man upptäcker
att en living tenfold är falsk.
Odd Molly är ju inte ett jättedyrt märke kan det verkligen löna sig att kopiera.

Alex sa...

Jag har pratat med Odd Molly och de sa bl a att siffrorna 506 på baksidan ska vara med silvertråd, inte med gul som många kopior är. Sen var det även några siffror på baksidan av tvättrådet som man kunde kolla, och även att det står det här "Maestif"-någonting i brodyren på ärmen. De kunde dock inte avgöra av mina bilder, men jag fick gärna skicka upp koftan till dem om jag ville att de skulle kolla.