19 juli 2009

En riktig kyrksafari


Vi begav oss ut på en riktig kyrksafari idag och det var kul (tyckte grabbarna också.... eller inte!). Jag har ju en hel del krav på kyrkan som jag tänker gifta mig i, bl a att den ska vara vit, ingen jag känner ska ha gift sig i den, mina barn ska inte vara döpta i den och det ska vara fin utsikt när man kommer ut, helst ängar och sädesfält. Sen är det ju bonus om den inte ligger alltför långt borta och om vi har någon sorts anknytning till den. Hittills har vi kollat på Sireköpinge, Billeberga, Annelöv, Näs, Reslöv, Trollenäs, Västra Karaby, Dagstorp, Tirup, Ekeby, Asmundtorp, Tofta... Ja, och så troligtvis några till som jag har glömt.

5 kommentarer:

THORVALD sa...

GLUMSLÖV??
Inga fält dock....

Anonym sa...

Säby kyrka? Tror att man ser lite fält där också...
/ellinor

Alex sa...

Fälten är ju viktiga, och jag kollade faktiskt in Säby från motorvägen idag och såg att den ser ok ut. Dock börjar vi så smått ändra planerna helt och hållet nu. :-)

Unknown sa...

Ska ni inte ha några gäster?
Bara tänkte på att dom i så fall ska hitta dit oxå :=)

Kram kusin vitamin

Unknown sa...

Hej!
Jag tänkte efter & jag tycker du ska läsa Mons böcker i ordning.

Kram Bina