15 augusti 2012

Varför hjälper det inte att nixa??

Vi har faktiskt fått väldigt mycket färre försäljarsamtal sen vi nixade oss men idag råkade jag ut för värsta tomten. Så här lät det
Tomten: "Hej, jag ringer från något lotteri och vill sälja en lott till dig och du kan vinna bilar och båtar och miljoner".
Jag: "Tack, men jag är inte intresserad"
Tomten: "Men nu har du inte förstått. Det är inte så många som får köpa dessa lotterna och du kan vinna en massa pengar"
Jag: "Tack jag har förstått, men jag hoppar över."
Tomten: "Men varför vill du inte vinna allt detta? Jag köper själv en lott och sen när du har vunnit kan jag komma ut med bullar och fika. Kan jag ringa på detta telefonnumret när du har vunnit?"
Jag (ganska irriterat): "Nu tänker jag inte säga det fler gånger att jag inte är intresserad."
Tomten: "Men varför inte?"
Jag: "För jag har tillräckligt mycket bilar och båtar och pengar redan!"
Tomten: tystnad..... "Är Mats hemma då?"
Jag: "Njä, han är på jobb. Men han är inte heller intresserad."
Tomten: "Men då ringer jag senare..."
Jag: "DU BEHÖVER INTE RINGA, VI SKA INTE KÖPA NÅGON JÄVLA LOTT!!"
Tomten: "Men det är bra, då ringer jag senare. Hejdå". Klick

Jag hoppas faktiskt att han ringer tillbaka, för jag är fan inte klar med honom!!

1 kommentar:

Macke sa...

Jag säger bara nix nix hela tiden till säljare. Efter stund fattar de....