06 augusti 2012

Och Philadelphia då?

Ja, jag kan enkelt sammanfatta dagarna i Philadelphia med tre ord -kurs, shopping och pringlor.
Det var en intensiv kurs och jag lärde mig massor även om jag inte förstod allt. 'Nuff said om den.

På måndagskvällen blev det middag på Minella diner i Wayne. Här tillbringade vi alla morgnar förra gången så det var trevligt att komma tillbaka. Sen blev det en tidig kväll för mig och jag sov innan klockan var nio. Tisdagkvällen tillbringades på King of Prussia. Ingen shopping utan bara rekande av priser och middag på dyraste restaurangen i hela Pennsylvania. Marcus, det finns en anledning till att en restaurang inte visar priserna innan man går in....
På onsdagen åkte vi till outleten som ligger en bit utanför stan, och drog över Guess (vars solglasögon fick mig att se ut som en fluga...), Starbucks (panini och två latte, det har hänt förr), GAP (t-shirts för sex dollar styck, det blev många!) och Converse...
Note To Self: "Om jag tvekar minsta lilla på storleken så har de gratis wifi på Starbucks! Det är mindre jobb att gå dit och dubbelkolla än att behöva köra och byta"
Sista kvällen blev det King of Prussia igen och jag hittade snyggaste hörlurarna till min telefon, en massa Abercrombie-tröjor till killarna och en fiiiin Henri Bendel-påse till min bästa.

Så, det var shoppingen...
Pringlorna då? Det är världens mest interna skämt och efter jag kom hem har jag verkligen försökt förklara det för Mats och Stoffe, men det funkar liksom inte. Pringlorna får därför representera alla vansinniga asgarv, alla utflippade diskussioner, alla boxar som öppnades och stängdes och alla "jag hatar dig". Jag är väldigt, väldigt glad att jag har hittat världens bästa ressällskap, för det finns ingen annan jag hade kunnat ringa till halv sju på morgonen och be honom gå och köpa frukost till mig... Tack, igen!!!

Inga kommentarer: