13 augusti 2012

Han är min kung!!

Världens nästbästa Lasse kom till Sofiero och jag och Caroline var på plats och bara dyrkade honom. Ett par nya låtar ("Jag var och köpte en kostym" och "Vem som helst blues") som han visserligen spelade i Malmö i höstas också men som inte finns på Spotify. Annars var det mycket gammalt och han avslutade med underbara Söndermarken. Vi har en ständigt pågående diskussion om vilken som är hans bästa låt och för tillfället säger jag just "Söndermarken" och "Jag fattar ingenting". Och givetvis underbara "Kom änglar"! Sen är ju historian bakom Elegi så sorgligt vacker och "Ingen soldat" är svårslagen...
Det var fantastiskt bra iallafall och jag hoppas att tjejerna som stod bredvid oss och hoppades på "lite gladare musik" till slut insåg att de kanske borde gått på en Sean Banan-konsert istället för Winnerbäck.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du glömde:
Jag väntar på ett regn...
<3
Caroline