11 oktober 2011

Killadelphia eller ogilladelphia...whatever....


Det blev lite för bökigt att åka in till New York så vi bestämde oss att tillbringa gårdagen inne i Philadelphia. Det var.... ja, alltså det var inte så himla kul om jag säger det med snälla ord. Vi gick och gick och gick och gick men vi hittade absolut INGET som vi inte hade kunna hitta i Bjuv. Nerlagda affärer, kineser, gubbar som var höga som höghus... Och helt plötsligt var vi inne i något område där jag viskade lite förskräckt till Marcus att här vill man inte vara när det är mörkt och fick till svar att här borde vi nog inte vara ens när det är ljust. Och när till och med tuffe Marcus såg lite orolig ut då...
Vi hade tänkt stanna kvar där inne till kvällen men när klockan var 16 tog vi beslutet att åka tillbaka till tryggheten i Wayne. Jag hade så bråttom tillbaka så att jag gick förbi en Guess-affär och tvekade bara en sekund innan jag gick vidare. INTE ENS GUESS KUNDE HÅLLA MIG KVAR I THRILLADELPHIA! Förstår ni nu hur kasst det var där??

Inga kommentarer: