09 oktober 2011

Hmmm... räknas detta som Philly??


Lång flygresa igår där den mesta tiden gick åt att vänta och vänta och vänta... Först var jag alldeles för tidig på Kastrup men det finns ju en taxfree där som alltid kallar på mig. Sen var det lååång väntan i London och där någonstans kläckte vi den briljanta idén att man borde GÖRA något med alla människor som väntar. Jag föreslog typ namnstafett och framförallt en kompisbänk där man kunde sätta sig om man ville ha sällskap, men Marcus var mer inne på att man skulle liksom sätta dem på att tillverka saker. Alltså ett externt företag sätter grejor i händerna på resenärerna, typ skruva ihop whatever och sen lämnar de dem vid gaten och får lite betalt då, alternativt skänker pengarna till välgörenhet! Hur bra är det???!
I vilket fall som helst så finns det inget liknande i terminal 5 på Heathrow så vi fick sitta där och glo. Ja, sen landade vi då i ett varmt Philadelphia vid 20-tiden på kvällen och gick igenom en snabb Immigration och pass och allt och var på hotellet vid halv 10. Men..... det ligger ju fanken inte i Philly! Tre mil körde vi för att komma hit och här är massa skog och sånt skit! Jag vill ha skyskrapor!!
Så jag tänkte lobba för att vi skulle åka in till NY idag eftersom "vi ändå ska bo i Killadelphia en hel vecka" men det blir nog inte så. Vi får se...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra att du är framme i tryggt förvar min vän. Men VAR är den pulserande stadne på din bild...lobba på, jag håller tummarna!!!!

Macke sa...

Halloj, det ser ju riktigt fint ut i Philly. Lite Turkish, eller Polish kanske....

Hoppas du hittar något kvarter där som är annorlunda från övriga stan.

;-)