21 november 2009

Njaaa... det där var ju inte så himla bra


Jag, M och C var i Malmö igår och såg Winnerbäck, och tyvärr måste jag säga att i tråkighets-mått mätt så var denna i samma klass som den inställda Hello Saferide-konserten i februari. Alltså jag älskar verkligen Winnerbäck och tycker han har gjort såååå många bra låtar, men igår spelades det inte många av dem. De åtta-nio första låtarna var bara en lång transportsträcka fram till "Hugger i sten" och jag stod och funderade på jobb och teststrategier och gjorde upp matschema för nästa vecka. Sen kom då "Hugger i sten" och den var fantastisk! Ja, sen var där några höjdpunkter med "Elden" och "Solen i ögonen", men sen var det inte så mycket mer. Det var en enorm skillnad på gensvaret från publiken när han spelade de nya jämfört med de gamla och då kan jag tycka att Malmö-publiken är säkert inte de enda som har reagerat så. Och när han nu har varit ute i tre veckor så kanske han borde fundera på att ändra lite i sin låtlista. Plocka ut lite av det nya och stoppa in t ex "Strimmor" och "Kom änglar" och "Hjärter Dams sista sång" och "Du hade tid" och... ja, där är många andra. Men jag skulle tro att han är trött på allsången....

Inga kommentarer: