23 november 2009

Det kallas vänskap


Jag frågade C igår om han vill gå och se New Moon med mig (om jag betalar...) och han skrattade lite och sa "Troligt, mamma...". Han förklarade att det var en ungdomsfilm och det hade varit såååå pinsamt att gå med mig, och det kan jag iofs förstå. Så när inte sonen vill gå med mig, vem i hela världen ska man då fråga om de vill följa med på en tonårsfilm? Ja, inget snack om saken det fanns bara en att välja på - Camilla. Så jag ringde henne och innan jag hann fråga så sa hon "Haha! Jag tänkte precis ringa dig och fråga om du vill gå på bio och se New Moon nästa fredag". Vi var båda rörande överens om att när det gäller den filmen så vågar man inte fråga vem som helst utan det krävs att man har känt varandra i 20 år.

Bilden är lånad "från Internet" ;-)

Inga kommentarer: