10 mars 2009

Mitt finaste barndomsminne


När jag var liten var mormors våfflor min absoluta favoritmat. Hon dog ju för snart fem år sen, men jag lyckades få henne att skriva ner receptet innan hon dog och i helgen hittade jag det. Första gången jag provade det och de blev jättegott, smakade precis som mormors, dvs inga tradiga frasvåfflor utan sega och söta och helt ljuvliga. Både jag och C fick sådana flashbacks!

För er som vill ha receptet (typ Sabina ;-)) kommer det här:
Mormors våfflor 3 pers


4 ägg. 1, 5 dl socker vispas. 1 gnutta salt.

2 dl mjölk vispas i, sen 3 dl vetemjöl vispas i.
Sist inöses (hon skrev ju så!) 100 gr margarin

Får stå och svälla 1 timme.


Enjoy!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skojar du att jag vill ha det!!

Jag berättade för min vän Sandra senast i söndags hur goda min farmors våfflor var!! Och att jag tyckte det var tråkigt att jag inte hade fått receptet.

Tack älskade kusin:=)

Kram

Anonym sa...

Älskade mormors våfflor var bäst!