25 mars 2009

Min lille moffe!


Idag skulle min morfar fyllt år och man tänker lite extra på honom just idag. Om mormor och morfar fortfarande hade levt så hade vi varit hemma hos dem och käkat våfflor (eftersom han fyllde år på våffeldagen), men nu fick vi ju nöja oss med våfflor här hemma istället.


Men, och detta är såklart bara till er som kände honom..., bästa minnet? Vilket är ert allra bästa/finaste/roligast minne av vår älskade Assar?


Mitt roligaste minnen är från Marocko-resan när vi hade varit på restaurang och morfar hade fäst servetten i byxlinningen och så glömde han den där och när vi kom ut från restaurangen så såg jag och Sabina den och bara tjöt av skratt. (Man behövde nog vara med för att förstå det roliga i den storyn.....)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tänkte direkt på servetten i Marocko. Det var tårar av skratt. Så roligt!!
En rolig sak till var när farmor skulle upp på kamelen med mig :=)

Saknar dem sååå mycket!!

Kram Sabina

Anonym sa...

Mitt bästa minne av far är när du föddes, från att vara en stelbent säljare som alltid satt i sin fåtölj efter jobbet till att bli en MORFAR som låg raklång på golvet hos dig och bara tittade och klappade dig på kinden.
Vad är motsatsen till stelbent?
Han blev som gele inför sitt första barnbarn.
Kärlek vid första ögonkast mellan ett barnbarn och en morfar.

Tänker på dig och mor. Älskar er.

Britt-Marie Assarsdotter Johansson

Anonym sa...

Ja det var alltid lika roligt när hon berättade om det och man fick se ett foto på henne och kamelen.

Gud vad jag saknar dem!!

/Christian

P.S. Vilken trevlig blogg du har! D.S.