09 januari 2009

De borde ju vara tillsammans!!


Jag har "råkat" komma över en väldig massa Ally McBeal-avsnitt så jag har suttit här ett antal timmar under semestern och kollat på dem. Avsnittet där Billy dör har jag tidigare bara sett dubbat på tyska och "Billy ist tot" känns inte lika jobbigt som när han dör i den engelsktalande versionen.

Många har ju Ross & Rachel som favorit-TV-par men Billy & Ally har alltid varit mina favoriter och därför var det så jobbigt när han bara dog ifrån henne. :-(

Men på tal om klassiska TV-par, vilka finns det fler? Ross & Rachel alltså, och Billy & Allison (Melrose), Ridge & Brooke (sorry, men Glamme var min höjdpunkt när jag var mammaledig...), Carrie & Mr Big, och så såklart han och hon i Greys. Fler?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad sägs om Lasse och Britt-Marie?

Alex sa...

Mamma lilla, nu har jag ju svårt att se dig och pappa som ett "klassiskt TV-par", alltså om man inte räknar med julvideon från -87, men klart ni får vara med på listan om ni vill. :-)

Anonym sa...

Lois & Clark
Jay & Silent Bob
Han Solo & Chewbacca
Beavis & Butt-Head
Marlin & Dory

Anonym sa...

Baby och Johnny
Scarlett och Rhett