03 februari 2013

Vackraste mellotexten någonsin




Igår var första deltävlingen i årets mello och det fick avsluta en dag som bara var sådär.
Anna Järvinens bidrag fick mig att tappa andan och det var tur att Hugo satt och ropade "Dååååååååålig" för annars hade den tagit lite för hårt.

I tjugo år har vi haft varann
Det finns ingen del av dig
Som inte passar in i mig

Ja, du och jag har filat ner varann
Jag kan nästan se mig själv
I det som blivit utav dig
Förvånar mig hur snabbt det faktiskt går

Så du, vi kör väl
Kanske inte tjugo till
Men tills vårt hjärta står helt still

Och du, minns du?
Vad som gjorde oss så bra
För det gör nu inte jag

En otrohet och ett fyllebråk
Några barn och ett nytt hus
Ett liv som vänt sig in och ut

Så sakta då som det faktiskt går
Ja, du märker ingenting
Förens du har vatten mot din kind
Men jag har tryckt bort värre känslor än de här

Så du, vi kör väl?
Om inte för vår egen skull
Så för barnen och dess lugn

Och du, ser du?
Kanske känns som skit för dig
Men tänk på hur det är för mig



1 kommentar:

Anonym sa...

Blev lite orolig när jag hörde att hon skulle vara med. Kommer hon att kompromissa o leverera något tillrättalagt? Nej det gjorde hon inte. Stark text o bra framförande.

Mr Anonymous (som följer din blog med stort nöje men tycker du skriver för sällan)