27 februari 2013

Presenter av favvo-kollegorna

Veckan började med födelsedagsfirande tillsammans med det gamla jobbgänget. Marcus hade tjatat i två veckor om hur jag skulle firas (han fyller ju själv år om en månad... jag ser vad han är ute efter...) och det var tisdagen två dagar innan min riktiga födelsedag som han utnämnde till Dagen D. Jag blev bjuden på finlunch på Rådhuskällaren och sen tog vi taxi till Råby och lämnade in hans dator. Efter det skulle vi hänga lite nonchalant i matsalen där plötsligt den andra Marcus "helt oväntat" dök upp. En iskall promenad ner till centrum som slutade på gamla MEAT där Emil och Rebban också gjorde oss sällskap. Det blev en fantastiskt trevlig kväll med supergod mat, en massa öl och fina presenter. Rebban hade gjort en skylt till mitt nya hus och asken som Marcus hade gått och knackat på hela dagen visade sig innehålla en kortlek som framkallade måååånga intressanta diskussioner. Och så lakrits.... Trots att ryssarna utnämnde det till "det äckliga godiset som alla svenskar envisas med att ta med sig" så visste mitt kära resesällskap såklart att jag är väldigt svag för det och det blev en uppskattad present.

Inga kommentarer: